الثلاثاء، 20 يناير 2009

ايه رأيكم

شافها ‘عجبته ‘إحترمها ‘حبها ‘ خطبها  ‘ إتجوزها ‘ عاشرها ‘ فاجئها !!!!!!!؟  
شافته ‘ عجبها ‘ إحترمته  ‘ حبته ‘ وفقت عليه ‘ اتجوزته  ‘ عاشرته ‘ إتفجإت !!!!!!!؟
سألته ؟ 
جاوبها .....
إمتى ؟ دانت وانا لبعض من صغرنا !
وقت بعدك في غربتك  
في بعدي كنت انت جوة روحي 
مكنتش اعرف اانا ممكن نحقق حلمنا  
طب والعهد راح فين الوفا؟؟؟
يعني ايه  طب انا كنت ايه ؟
قرص اسبرين ولا انتيبيوتك ؟
المهم انت دلوقتي فين 
المهم انا ايه وهي ايه ؟
انت حاضرانت مستقبل  هي ماضي 
ياخوفي لكون حقيقه مره وتكون هي حلم جميل 
لاء  انت اجمل حقيقه 
بس هي ساكنه جوه قلبك كل قلبك 
افهميني هي ماضي انت دلوقتي 
وهي لسه فيه 
انا هبعد هاأرحل وانت عيش ويا حبك 
ترحلي فين لو رحتي من حياتي من جوه روحي سكناني 
وهي ؟
اصبري معايا وقت وهيعدي 
مرض وهخف منه 
وانت ليه 
وعمري ليكي 
عمر غيرك ماستحق يملكه 
هي نزوه يمكن لحظه ضعف جايز 
انت لحظة القوه 
انت القلب وانت العقل 
وهي روح 
انت الروح بس شويه صبر عارف بألمك وفاهم اني بجرحك بس ارجوكي بلاش نهدم مستقبل بماضي خلاص انقضى
مين يضمنلي صبري هيطول قد ايه ؟
مش كتير صدقيني

 
ده حوار دار بين زوج وزوجه زوج ليه ماضي  رأيكم ايه تصبر وتعيش وتديله فرصه خصوصا انه جوه روحها 
ولا تتمرد وتبعد مع العلم انه قالها انه بيحبها بس هو في قلب يحب اتنين ؟
هنستنى ردكم ؟





 


هناك 3 تعليقات:

  1. انا من رأيى تستنى طبعا وكل شىء بياخد وقته ويعدى ويكون شىء من الماضىوبعدين تعالى نبتدى صفحه جديده وكل حاجه هتتغير للاحسن
    انا كنت وانا كنت وانا كنت ... بس مين دلوقتى اللى فى حياتى ؟؟ مش انتى ؟؟ طب اخترتك ليه ؟ اتجوزتك ليه ؟ قررت انه تكونى انتى ليه ؟؟ اكيد ربنا مختارنا لبعض واكيد كمان ربنا مش بيجيب حاجه وحشه وكمان احنا مكتوبين لبعض حتى لو مش بنحب بعض دلوقتى بس اكيد هنحب بعض بعدين لما ربنا يأذن بس فى النهايه انتى ليا وانا ليكى وربنا عايز كده . وطالما حلال يبقى ربنا راضى عننا.. اكيد حبيتها قبلك وبشده بس اللى فات مات واصبح ماضى وذكريات ومفيش حد ملوش ذكريات .. انتو ليه مش قادرين تفهمو ده ؟؟ كل راجل فينا وانتو كمان يا بنات يا زوجات اكيد ليكو ذكريات مش شرط انها تكون علاقات وكلام من ده بس لازم يكون ليكو خصوصيات مش عايزين حد يعرفها حتى ازواجكو ومفيش حد معصوم من الخطأ .. صح ؟؟
    وبعدين انتى بتحاسبينى على الماضى ليه ؟ الحاضر بس هوا اللى بتاعك والمستقبل الله اعلم بيه ممكن كل حاجه تتغير فى ثانيه .. موت حياه سفر تغيير فقر غنى مرض هبل .. اى حاجه .. مش هيا دى الحياه ؟؟
    مش كل مايتمناه المرء يمتلكه ,, صح ؟؟
    احنا ولاد النهارده لو عملت حاجه تمسك انتى شخصيا حاسبينى وحقك عليا انما تحاسبينى على حاجه مالكيش دعوه بيها وكمان كانت فى الماضى لا . لا . لا
    مش عايزين نخسر طعم الحياه ونضيع الوقت فى الكلام اللى مش هيجيب نتيجه بالعكس .. الكلام من النوع ده بيعمل نتيجه عكسيه عند الرجاله . بيخليهم يزهقو وممكن يتصرفو تصرفات مش كويسه
    اسف طولت عليكى بس انا كتبت من وجهة نظرى الشخصيه

    ردحذف
  2. اهلا اهلا يافنان نورتني هنا
    اكيد وجهة نظرك تمام مفيش كلام

    ردحذف
  3. الوووووووو انتى كتبتى الشويتين دول وخلاص بخ ؟؟ كبرتى دماغك ولا ايه ؟

    ردحذف