الأحد، 4 يناير 2009

انا مين

انا ممكن اكون كل واحد منكم او ممكن اكون انا كلكم انا بنوته كنت زمان صغنونه وبتحلم تكبر
انا ابنه لاب حنون ومثقف بتعشقه وبتحترمه ولام طيبه وجميله بتتمنى ربنا يرحمها
وكنت صبيه نفسها تتجوز
وكنت عروسه ننوسه
ودلوقتي انا زوجه شابه جدا ساعات بتكون مخنوقه واحيانا طهقانه وبتوصل بيا ساعات اقول جاتها نيله الي عاوزه تتجوز واوقات بكون سعيده جدا بكوني زوجه
انا ام صحيح ما خلفتش بس شاركت في تربيه اطفال كتير وبخاف عليهم موت وبزهق منهم ساعات موت ولسه بدعي اكون ام بجد موووووت
انا اخت لألف اخ واخت امي ما ولدتش منهم غيري بس اقدر افهم يعني ايه اخ واحس بيه
انا الف لسان ولسان هتكلم كل اللهاجات هتكلم مصري هتكلم خليجي وهتكلم شامي
هاغضب وهاأثور هافرح هأضحك وهابكي
هتكلم في الدين و السياسه وفي الفن وفي الحياة هكون صاحبة موقف ساعات هتلقوني خيخه وساعات اجدع من الف راجل
ها احب واحب واحب
هاكون ديما عاليه زي السحاب في السما ماهو اصل انا بنت السحاب
دي كانت انا انا بقى نفسي اقول ايه النهارده
غزه غزه غزه
مدينة الشهداء
هقول اني زهقت وقرفت من
ندين
ونشجب
ونعترض
ونندد
ونستنكر
نفسي بجد نتحرك
نفسي يقوم فينا معتصم
نقوله وا معتصمااه
نفسي يتجدد فينا صلاح الدين ويقود بينا حطين
انا النهارده للأسف مش قادره اكون غير تعيسه
ايوه انا النهارده تعيسه بس فرحني حاجه شوفتها
تعرفوا شوفت ايه من فوق من على السحاب شوفت ارواح طالعه لربها كلها طايره كلها فرحانه كلهم شهداء لما بصيت تحت لقيت بنات واولاد صبايا وشباب بيجروا بيتسبقوا علشان يدافعوا عن كرمتهم عن ارضهم وعلشان يلحقوا الارواح الي سبقتهم وطلعت قبلهم عاوزين يلحقوا مكانهم في الصفوف الاولي نفسهم يبقوا مع الرسول والصديقين
صحيح دي حاجه تفرح بس تعرفوا ليه انا بقيت تعيسه لانهم لوحدهم كل الي احنا بنعمله اننا بندعي بنعمل بس اضعف الايمان

هناك 3 تعليقات:

  1. مبروك على المدونه
    وشرفتينى فى مدونتى
    اانا معاك اننا بنعمل اضعف الايمان بس ده لاننا مش عارفين نعمل حاجه غيره
    تحياتى

    ردحذف
  2. بنت السحاب
    مبروك على المدونه اللى شكلها هيكون قوى بأذن الله
    وكملى مدونتك على خير وبالتوفيق

    ردحذف
  3. مبروك على المدونه الجميله وياريت تقبلى مرورى الاول وفعلا كل واحد بيسئال نفيه هو مين بس فى الاخر بيحاول يعرف نفسه احيكى على المدونه والبوست الجميل
    تحياتى

    ردحذف