الاثنين، 4 مايو 2009

سلملي على القرارات


بصوا مش عايزه حد يعلق تعليقات ايجابيه قوي انتوا اصلا مش بتعلقوا وده احسن
من فتره دخلت واعلنت من موقعي هذا من اعالي السحاب
اني اتخذت قرارت جباره
اني هقوم ومش هستسلم وحاجات كبيره قوي كده
هما يومين بالتمام والكمال وتأتي الايام بالمتوقع
قال يانحس انا رايحه اتفسح قلي وراك ورارك هو انا مكسح
ظروف اجاركم الله
بجد مش عارفه ايه ده
يااخونا بقالي 4 سنين عماله اعافر فيها واقول بكره احسن بكره احلى وبكره ده مسافر تقريبا
او حد مزعله مني مش فاهمه
هي البلد دي مش بتحبني
والله انا بموت فيها مش معنى اني اتولدت وعيشت عمري كله بره يبقى هي مش عزيزه عليا بالعكس
نفسي ياجماعه ارجع زي زمان لما كنت بسمع اغنيه تتغنى بإسمها القيني بيبكي من الشوق
نفسي بجد افتخر بكل حاجه فيها زي زمان
نفسي اتمتع فيها زي زمان
ده حتى الناس نفسيتها اتغيرت صحيح مش كلهم بس اغلبهم
الظاهر ان لما هدايا الغربه وقفت اكتشفوا اني مابقتش مهمه
الغريب اني كنت في الغربه واخده وضعي شغاله ومترستقه اربع وعشرين قيراط
من ساعه ما رجعت وانا نفسي اخد وضعي بالاش وضعي احس بس بكينونتي
مش عارفه
واوعوا حد يقول دي انهزاميه لاني بجد عماله بعافر بمعنى كلمة بعافر
شغل ومافيش اصحاب ومش عارفه اصاحب يمكن لاني معنديش وقت اصاحب
اولاد وربنا مش كاتب لحد النهارده وزوج وهو ده الحاجه الوحيده الي بتساعدني على المعافره من بعد ربنا
بس الظاهر ان النحس الي اصابني رفض انه يسيبوا في حاله
مع الازمه الاقتصاديه العالميه المشروع الصغنن الي كان واخد وقتنا وبيحسسنا بشويه سعاده
انهار والله بجد انهار والحمد لله اننا وقفين على رجلينا
حواليه ناس كتير اقل منه في المستوى العلمي والثقافي بس علشان معاهم واسطه بيلاقوا وظايف وبيشتغلوا
عايزه افهم هو العيب فين هو لما احب ارجع بلدي علشان اربي اولادي ميحصلهمش زيي وتتغير عليهم الدنيا بين يوم وليله
ويتفجئوا ان المجتمع الي اتربوا فيه غير المجتمع الي هما شيلين جنسيته يبقى غلط
ولا ايه ولا لازم نتنازل عن سنين قضيناها علشان نشيل شهادات محترمه وفي الاخر مطلوب مننا نتنازل عنها ونتعلم صنعه بعد 28 او 29 سنه علشان نعرف نعيش
والله انا متوكله على الله بس بجد نفسي الاقي طريق ابتدي منه بعد مشاكل محدش يتخيلها
بعد ما شوفت حقد رهيب وكراهيه مالهاش حدود لمجرد اني رجعت انا ووالدي بلدنا واخدنا حققونا
اخدوا الحق في انهم يسرقوا احلامنا وامولنا وكمان راحه بالنا
يارب انا بجد بأستجير بيك من كل الي انا فيه لاني تعبت
بس والله ما يأستش من رحمتك وفضلك
يارب انا مش عايزه ابقى من الملتحفين بالمال لا انا بس طالبه منك تكفيني سؤال الئيم وترزقني ووالدي وزوجي راحة البال
وترزقني الذريه الصالحه وترزق ابوهم برزقهم علشان نقدر نربيهم كويس
يارررررررررررررررررررب ِ


هناك 4 تعليقات:

  1. عزيزتي
    الناس اللي تحبك وتحترمك عشان الفلوس والهدايا بلاش من وجودهم

    الله يخلي لك زوجك ويكون كل دنيتك .. ويرزقك الذريه الصالحه امين
    ويرجع لك ابوكي سالم غانم ان شاء الله

    وتلاقي لك صاحبات يكون احسن من الاهل والاخوات
    قولي امين ياقمر :)

    ردحذف